Εργαστήριο Πολυμέσων
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ σε ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΤΌΠΟΥΣ (010203)
Αφού χωριστείτε σε ομάδες (1,2,3,4 ατόμων) θα πραγματοποιήσουμε μια σειρά από διαδοχικά δράσεις με αρχή το πρόγευμα στο σιδηροδρομικό σταθμό της Φλώρινας.
Αναλυτικά:
Στόχος είναι αρχικά η ανάλυση και μελέτη του χώρου με βάση μια σειρά απο διαφορετικά χαρακτηριστικά και αφορούν την ιστορία και διαστρωμάτωση του, τις χρήσεις του,τις συμπεριφορές που αναπτύσσονται σε αυτόν, την μορφολογία του και τα αρχιτεκτονικά στοιχεία του καθώς και η ανάλυση, σηματοδότηση όλων των επιμέρους διαδικασιών της προετοιμασίας και εκτέλεσης του πικνίκ .
ΕΝΝΟΙΕΣ ΠΡΟΣ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ :
ΔΙΚΤΥΟ
ΡΟΗ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ
ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
ΑΛΛΗ ΕΝΝΟΙΑ ΔΙΚΗ ΣΑΣ
ΣΤΑΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
οι διαδικασίες είναι οι ακόλουθες:
1. Συλλογή στοιχείων καταγραφή
2. Αναπαράσταση προτάσεων και συζήτηση των ομάδων.
3. Εκτέλεση της παρέμβασης στο δημόσιο χώρο και ανάλογη καταγραφή της.
4. Ανάλυση και συζήτηση των αποτελεσμάτων και δημιουργία ενός ομαδικού αρχείου από το υλικό.
5. Έκθεση των αποτελεσμάτων
(για τη δράση στο σταθμό: http://netpicnic.blogspot.com/)
()
()
()
()
Προετοιμασία
-η επιλογή της τοποθεσίας της εγκατάστασης (χαρακτηριστικά του χώρου)
-η επιλογή των απαραίτητων ‘σκευών’ (υφάσματα, αντικείμενα κ.λπ. )
-η σημειολογία των ‘σκευών’, ‘τροφών’, κ.λπ.
-η επιλογή και η καταγραφή των κινήσεων και η σημειολογία τους
-η σύνθεση μορφικά και νοηματικά στο χώρο όλων των πιο πάνω μερών της εγκατάστασης.
ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ αρχιτεκτονική , ιστορία, παρούσα χρήση και κατάσταση κ.α. .//Επιλογή χώρου παρέμβασης
* Θα γίνει μια πρώτη καταγραφή του συνολικού χώρου και η επιλογή μιας συγκεκριμένης περιοχής που θα πταγματοποιήσετε το picnic. Η καταγραφή μπορεί να γίνει με πανοραμικές λήψεις η σχέδια, χρώματα , video κ.λπ. , με σκοπό την εξερεύνηση του γενικότερου χώρου και της σχέσης του με ότι τον περιβάλλει .
- Με σχέδια, κείμενα, συνεντεύξεις, ήχους, video,φωτογραφία καταγραφή του χώρου
Αναλυτική καταγραφή επιλεγμένου χώρου
1. ΦΩΤOΓΡΑΦΙΚΗ:
α. Φωτογραφίζετε τμηματικά και σε κάτοψη όλο άτο έδαφος του τμήματος σας.
β. Φωτογραφία προοπτική του τμήματος που επιλέξατε με σημειωμένα τα όρια.
(μπορεί να γίνει και πάλι τμηματικά)
γ. Φωτογραφίζετε όλα τα υπάρχοντα στο τμήμα σας αντικείμενα (αν υπάρχουν).2. ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ:
Σχέδια του χώρου που επιλέξαμε , σχέδια απο άλλα στοιχεία που μας ενδιαφέρουν (αντικείμενα κ.α.) με μελάνια, μολύβια.
3. XΡΩΜΑΤΙΚΗ:
Χρήση τριών βασικών χρωμάτων και άσπρο χρώμα –όχι μαύρο
4. Ηχητική/Kινουμένης εικόνα(video): από επιλεγμένα σημεία του χώρου σας και επιλεγμένων δρασεων.
5. Κείμενο : σχετικά με τα χαρακτηριστικά του χώρου αλλά και την εμπειρία σας σε αυτόν.Καλείστε επίσης να διερευνήστε την σχέση του εντοπισμένου χώρου με τον υπόλοιπο χώρο και με την πόλη (με σημειώσεις, σκέψεις, κείμενα, σχεδιαγράμματα, δημιουργία πανοραμικών φωτογραφιών , κλπ. αρχιτεκτονική , ιστορία, παρούσα χρήση και κατάσταση κ.α.).
Βιβλιογραφία
1.
για την έννοια του αόριστου χώρου:
http://issuu.com/kouros/docs/void
2. Robert Smithson, A Tour of the Monuments of Passaic , New Jersey
http://issuu.com/kouros/docs/tour_monuments
3. Tony Smith’s text on New Jersey turnpike
http://issuu.com/kouros/docs/smith_turnpike
4.Γ. Τζιρτζιλάκης, «το εδαφικό εργαστήριο του “διευρυμένου πεδίου”»
5. Οbject as Subject, The notion of the object in everyday life [class text]
6.Ζορζ Περέκ, Χορείες Χώρων («για έναν άχρηστο χώρο»)Προτεινόμενα κείμενα από George Perec – Πρακτικές Ασκήσεις (χορείες χώρων)
7.Παραδείγματα καταγραφής χώρων : http://works-in-vague-places.blogspot.com/
Blog εργασιώv:
http://roadsidepicnic.blogspot.com/
8.
ΤΕΛΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΠΑΑΡΑΔΟΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ
collage 70cmΧ100cm
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΚΤΥΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ που ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ .
ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ.