computer animation
This sublime adventure fantasy, replete with proto-steampunk imagery, touchingly conveys a message of ecological awareness. A young girl drops from the sky and lands in the arms of orphan Pazu—and not a moment later they’re on the run from a shadowy government agency and a band of pirates, both after the magic crystal she possesses. The chase leads them up and into the clouds to the floating airship Laputa, an overgrown fortress inhabited by gargantuan, dilapidated robots.
http://www.youtube-nocookie.com/embed/McM0_YHDm5A
The film tells the story of Chronos, the personification of time and the inability to realize his desire to love for a mortal. The scenes blend a series of surreal paintings of Dali with dancing and metamorphosis. The target production began in 1945, 58 years before its completion and was a collaboration between Walt Disney and the Spanish surrealist painter, Salvador Dalí. Salvador Dali and Walt Disney Destiny was produced by Dali and John Hench for 8 months between 1945 and 1946. Dali, at the time, Hench described as a “ghostly figure” who knew better than Dali or the secrets of the Disney film. For some time, the project remained a secret. The work of painter Salvador Dali was to prepare a six-minute sequence combining animation with live dancers and special effects for a movie in the same format of “Fantasia.” Dali in the studio working on The Disney characters are fighting against time, the giant sundial that emerges from the great stone face of Jupiter and that determines the fate of all human novels. Dalí and Hench were creating a new animation technique, the cinematic equivalent of “paranoid critique” of Dali. Method inspired by the work of Freud on the subconscious and the inclusion of hidden and double images.
Dalí said: “Entertainment highlights the art, its possibilities are endless.” The plot of the film was described by. Dalí as “A magical display of the problem of life in the labyrinth of time.”
Walt Disney said it was “A simple story about a young girl in search of true love.”
http://www.youtube-nocookie.com/embed/1GFkN4deuZU
>> απο τους νόμους του φυσικού πεδίου.
>>παραδοξότητα και παραλογισμός.
“animation” –
“the act of producing ‘moving pictures’;
the technique, by means of which movement is given,
on film, to a series of drawings
(esp. for an animated cartoon)”
Τα animated cartoons
φαίνεται σαν να έχουν ενσωματώσει
τη θεωρία του Einstein
για Ασυνέχεια στο χρόνο και στο χώρο
computer animation
- Σχέδια κλειδιά κίνησης και ενδιάμεσα, οργάνωση του χρόνου.
- Το ανθρώπινο περπάτημα
- Το ανθρώπινο τρέξιμο και το τρέξιμο στα τετράποδα, εναλλαγή ποδιών
- Κινήσεις σε τροχιά
- Κινήσεις με φτερά πουλιά, μυθολογικές φιγούρες κλπ
- Οι 12 βασικές αρχές του animation
- Τεχνικές του animation. Επέκταση χρήσης animation και live action
- Τεχνικές stop motion, pixellation
- Εργαλεία για την δημιουργία 2D και 3D μοντέλων
Διαδραστική σύνθεση εικόνας σε πραγματικό χρόνο
- Εισαγωγή στην σύνθεση εικόνας με βάση το Processing
- 2d και 3D γραφικά με Processing
- Βασικές διαδραστικές τεχνικές με Processing
- Επικοινωνία με άλλες εφαρμογές μέσω OSC
- Aναγνώριση εικόνας και κίνησης από κάμερα μέσω Processing
- Εισαγωγή στον προγραμματισμό συνθεσης εικόνας με openFrameworks
- Επικοινωνία μεταξύ λογισμικών ήχου και εικόνας σε πραγματικό χρόνο
Ήχος
- Εισαγωγή στις αρχές της ψηφιακής σύνθεσης ήχου
- Εισαγωγή στον προγραμματισμό ήχου με SuperCollider
- Τεχνικές σύνθεσης 1: προσθετική σύνθεση
- Μουσικές δομές 1: Εισαγωγή στα patterns
- Περιβάλλουσες καμπύλες (Εnvelopes)
- Βασικές τεχνικές διάδρασης και Γραφικά εργαλεία διάδρασης
- Tεχνικές σύνθεσης 2: Φίλτρα και αφαιρετική σύνθεση
- Eργασία με προηχογραφημένα ηχητικά δείγματα (Samples)
- OSC και επικοινωνία με άλλες εφαρμογές
- Τεχνικές σύνθεσης 3: FM, Wavetables, Granular Synthesis, Physical Modeling, Spectral Modeling