Selected Courses on Digital Art-UOWM

30 Οκτωβρίου 2016

Filed under: — vasilys @ 09:29

DIGITAL ART COURSES

Το τμήμα εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών της Φλώρινας έδωσε τη δυνατότητα αλλά και την ευκαιρία της σπουδής μιας σειράς εικαστικών γνωστικών αντικειμένων σε ένα περιβάλλον που γεωγραφικά είναι αρκετά απομακρυσμένο από τα αστικά κέντρα . Η δυνατότητα χρήσης των νέων ψηφιακών εργαλείων στη διαμόρφωση του σύγχρονου εικαστικού έργου μέσα από διαδικασίες καταγραφής  , επεξεργασίας και διανομής αλλά και κυρίως  η δυνατότητα ενημέρωσης  και επικοινωνίας  ανατρέπει την γεωγραφική απόσταση και εν μέρη απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνατότητες των φοιτητών απέναντι στον τόπο ενώ παράλληλα τους απαλάσει μερικά  και από τον όποιο πολιτισμικό αποκλεισμό που επιφέρει η γεωγραφική θέση της σχολής. Παράλληλα η λειτουργία νέων γνωστικών αντικειμένων (έστω και σαν δευτερεύουσες κατευθύνσεις και με το όνομα εφαρμοσμένες) όπως αυτό που πραγματεύεται το εργαστήριο πολυμέσων καθώς και η λειτουργία ενός  κύκλου μαθημάτων που επιτρέπει σε όλους τους φοιτητές να γνωρίσουν το σύνολο των γνωστικών αντικειμένων της σχολής  (που επί πολλές δεκαετίες υπάρχουν στις περισσότερες σχολές καλών τεχνών του εξωτερικού σαν αυτόνομα και ισότιμα εικαστικοί γνωστικοί τομείς) αποτελούσε μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού του προγράμματος σπουδών.  
 Στόχος του εργαστηρίου στο βασικό επίπεδο σπουδών (τέχνη και ηλεκτρονική εποχή) είναι αρχικά η γνωριμία των φοιτητών με τα νέα μέσα και τις πολλαπλές εφαρμογές τους στον εικαστικό χώρο καθώς και  η παρουσίαση της σύγχρονης διεπιστημονικής προσέγγισης της τέχνης όπως αυτή αναπτύσσεται μέσα από την χρήση της τεχνολογίας. Η βασική σπουδή του εργαστηρίου αποτελείται από  την παρουσίαση και ανάλυση μεθόδων  καταγραφής,  ταξινόμησης  και  επεξεργασίας αλλά και πρωτογενούς δημιουργίας  πολυμεσικού υλικού από επιλεγμένες δραστηριότητες και χώρους. Περιλαμβάνει την παρουσίαση μεθόδων συλλογής ηχητικής και οπτικής πληροφορίας από τον περιβάλλοντα χώρο καθώς  και μεθόδων δημιουργίας δισδιάστατης η τρισδιάστατης κινούμενης εικόνας και ήχου (λήψη video ήχου , δημιουργία 2d/3d animation , λήψη και δημιουργία ψηφιακού ηχητικού υλικού). Στη συνέχεια  μεθόδων εννοιολογικής επεξεργασίας , ταξινόμησης και σύνθεσης του υλικού και περιλαμβάνει την ανάπτυξη γραμμικού και μη γραμμικού σεναρίου, την δημιουργία storyboard και την ψηφιακή επεξεργασία-μοντάζ της κινούμενης εικόνας και του ήχου. Στην ενότητα αυτή γίνεται εισαγωγή στις αισθητικές, τεχνικές και εννοιολογικές δυνατότητες της δισδιάστατης κινούμενης εικόνας με στόχο την κατανόηση των βασικών χαρακτηριστικών και εννοιών της πλαστικής γλώσσας της κινούμενης εικόνας. Η Τρίτη φάση αφορά την παρουσίαση διαφορετικών τρόπων διανομής του τελικού αποτελέσματος και της αντίστοιχης ψηφιακής πληροφορίας, είτε  στο πραγματικό χώρο σε μορφή γραμμικών και μη γραμμικών χωρικών εγκαταστάσεων  είτε στον εικονικό χώρο διαμέσου του διαδικτύου η  άλλων ψηφιακών μέσων καταγραφής , ανάλογα με τον αρχικό σχεδιασμό και την εννοιολογική ταυτότητα του έργου . Το μάθημα διεξάγεται με διαλέξεις , παρουσιάσεις και κριτικές εργασιών.

Το  μάθημα αποτελείτε από τρεις βασικές ενότητες που αναπτύσσονται στην διάρκεια  των αντίστοιχων ασκήσεων πάνω σε επιλεγμένες θεματικές με στόχο την ενεργοποίηση καθημερινών πρακτικών δράσης, σύνθεσης και χρήσης οπτικοακουστικού υλικού: Η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει την παρουσίαση μεθόδων συλλογής ηχητικής και οπτικής πληροφορίας από τον περιβάλλοντα χώρο καθώς  και μεθόδων δημιουργίας δισδιάστατης η τρισδιάστατης κινούμενης εικόνας και ήχου (λήψη video ήχου , δημιουργία 2d/3d animation , λήψη και δημιουργία ψηφιακού ηχητικού υλικού). Η δεύτερη φάση αφορά την παρουσίαση μεθόδων εννοιολογικής επεξεργασίας , ταξινόμησης και σύνθεσης του υλικού και περιλαμβάνει την ανάπτυξη γραμμικού και μη γραμμικού σεναρίου, την δημιουργία storyboard και την ψηφιακή επεξεργασία-μοντάζ της κινούμενης εικόνας και του ήχου. Στην ενότητα αυτή γίνεται εισαγωγή στις αισθητικές, τεχνικές και εννοιολογικές δυνατότητες της δισδιάστατης κινούμενης εικόνας με στόχο την κατανόηση των βασικών χαρακτηριστικών και εννοιών της πλαστικής γλώσσας της κινούμενης εικόνας. Η Τρίτη φάση αφορά την παρουσίαση διαφορετικών τρόπων διανομής του τελικού αποτελέσματος και της αντίστοιχης ψηφιακής πληροφορίας, είτε  στο πραγματικό χώρο σε μορφή γραμμικών και μη γραμμικών χωρικών εγκαταστάσεων  είτε στον εικονικό χώρο διαμέσου του διαδικτύου η  άλλων ψηφιακών μέσων καταγραφής , ανάλογα με τον αρχικό σχεδιασμό και την εννοιολογική ταυτότητα του έργου . Το μάθημα διεξάγεται με διαλέξεις , παρουσιάσεις και κριτικές εργασιών.

Η πληθώρα και η πολυμορφία των μέσων έκφρασης στο εικαστικό πεδίο, όπου το καθένα από αυτά διαθέτει τη δική του γλώσσα, το δικό του τρόπο αποτύπωσης ιδεών και τα δικά του χαρακτηριστικά, κάνει ως ένα σημείο εμφανές ότι η δυναμική της εποχής μας σχετίζεται με το συνδυασμό τους, με την συντελούμενη διάδραση που αναπτύσσεται ανάμεσα τους αλλά  και με την συνεχή εξερεύνηση μιας νέας γλώσσας όπως προκύπτει και αποκαλύπτεται μέσα από τη σχέση και την αλληλεπίδραση των μορφών και των νοημάτων του έργου στις διαφορετικές εκφάνσεις του.  
Η δυνατότητα χρήσης των νέων ψηφιακών εργαλείων στη διαμόρφωση του σύγχρονου εικαστικού έργου μέσα από διαδικασίες καταγραφής, επεξεργασίας και διανομής αλλά και κυρίως  η δυνατότητα ενημέρωσης  και επικοινωνίας  απελευθερώνει τις δημιουργικές δυνατότητες των φοιτητών απέναντι στον τόπο και τα χαρακτηριστικά του καθώς τους απαλλάσσει εν μέρη και από τον όποιο πολιτισμικό αποκλεισμό επιφέρει η γεωγραφική τους θέση. Στόχος του εργαστηρίου στο βασικό επίπεδο σπουδών (τέχνη και ηλεκτρονική εποχή) είναι η γνωριμία των φοιτητών με τα νέα μέσα και τις πολλαπλές εφαρμογές τους στον εικαστικό χώρο καθώς και η παρουσίαση της σύγχρονης διεπιστημονικής προσέγγισης της τέχνης όπως αυτή αναπτύσσεται στις ημέρες μας μέσα από την χρήση της τεχνολογίας. Η βασική σπουδή του εργαστηρίου αποτελείται από  την παρουσίαση και ανάλυση μεθόδων  καταγραφής,  ταξινόμησης  και  επεξεργασίας αλλά και πρωτογενούς δημιουργίας  “πολυμεσικού” υλικού από επιλεγμένες δραστηριότητες και χώρους. Έτσι,  περιλαμβάνει την παρουσίαση μεθόδων συλλογής ηχητικής και οπτικής πληροφορίας από τον περιβάλλοντα χώρο (audio/video) καθώς  και μεθόδων πρωτογενούς δημιουργίας δισδιάστατης η τρισδιάστατης κινούμενης εικόνας και ήχου (δημιουργία 2d/3d animation,  δημιουργία ηλεκτρονικού ήχου). Παράλληλα με την “εννοιολογική” επεξεργασία του υλικού και την αντίστοιχη έρευνα σε σχέση με τις προτεινόμενες θεματικές , γίνεται η ταξινόμηση και σύνθεση του υλικού, που περιλαμβάνει την ανάπτυξη γραμμικού και μη γραμμικού σεναρίου και  την αντίστοιχη ψηφιακή επεξεργασία του με τα απαραίτητα λογισμικά. Το έργο αποκτώντας τη μορφή μιας σύνθεσης πληροφορίας προερχόμενης από τελείως διαφορετικά μέσα, πέρα από το ότι αποκτά ένα συνεχή διάλογο με άλλους τομείς γνώσης, αποκτά και ένα καινούργιο ύφος μια καινούργια ανάγκη ιεράρχησης και σχεδιασμού των δομών του ανάλογα και με τον τρόπο που συνδιαλέγεται με το κοινό του ο οποίος γίνεται μέρος της δημιουργικής διαδικασίας. Γίνεται εισαγωγή στις αισθητικές, τεχνικές και εννοιολογικές δυνατότητες των νέων μέσων με στόχο την κατανόηση της πλαστικής γλώσσας της κινούμενης εικόνας και του ήχου, της ενσωμάτωσης της τέταρτης και πέμπτης διάστασης του. Τέλος γίνεται παρουσίαση και ανάλυση των διαφορετικών τρόπων διανομής του τελικού αποτελέσματος και της αντίστοιχης ψηφιακής πληροφορίας, είτε  στο πραγματικό χώρο σε μορφή γραμμικών και μη γραμμικών χωρικών εγκαταστάσεων  είτε στον εικονικό χώρο διαμέσου του διαδικτύου η  άλλων ψηφιακών μέσων καταγραφής, ανάλογα με τον αρχικό σχεδιασμό και την εννοιολογική ταυτότητα του έργου . 

Αν οι φοιτητές επιλέξουν να παρακολουθήσουν το εργαστήριο στη συνέχεια των σπουδών τους έχουν την δυνατότητα να εμβαθύνουν σε  επιμέρους τομείς ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους και πάνω στην ανάπτυξη ποικίλων θεματικών που διερευνούν τη σχέση του εικονικού και πραγματικού αναφέρονται σε με κοινωνικές προεκτάσεις που σε πολλές περιπτώσεις αφορούν τον τόπο αλλά και τον τρόπο διαβίωσης τους ( περιβάλλον, ταυτότητα κ.λπ.).

Η εκπαίδευση φυσικά δεν συνδέεται στην περίπτωση της εικαστικής αγωγής μόνο με την παρεχόμενη από τον ακαδημαϊκό χώρο γνώση, αλλά είναι μια πλατύτερη διαδικασία που σχετίζεται με τη δυνατότητα της υπάρχουσας κοινωνικής δομής να μεταδώσει πολιτισμό.

Παράλληλα οι προτεινόμενες θεματικές των ασκήσεων αλλά και των δράσεων που αναπτύσσονται στο εργαστήριο με κοινωνικές προεκτάσεις που αφορούν φοιτητών  (περιβάλλον, ταυτότητα, κ.λπ.) δίνει την δυνατότητα σύνδεσης του εικαστικού έργου με 

Η λειτουργία ενός  κύκλου μαθημάτων που επιτρέπει σε όλους τους φοιτητές να γνωρίσουν το σύνολο των γνωστικών αντικειμένων της σχολής  αποτελούσε μια προσπάθεια εκσυγχρονισμού του προγράμματος σπουδών προς την κατεύθυνση δημιουργίας μιας άλλης φιλοσοφίας που να προσεγγίζει με ένα διαφορετικό τρόπο την σπουδή  αλλά και το ίδιο το εικαστικό έργο. Ειδικά για το γνωστικό αντικείμενο των πολυμέσων, η

Δεν υπάρχουν Σχόλια

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Powered by WordPress

error: Content is protected !!